PERHATIAN !!! untuk kaum wanita .

Sunday, December 25, 2011 | 7 talkiey²





zaman sekarang nie , macam-macam alat canggih di cipta . perangai manusia pun dah semakin melampau . orang cakap dah kembali ke zaman jahiliyyah dah . malah lebih teruk dari zaman jahiliyyah ! 


dan buat kaum wanita kat luar sana tue termasuk lah diri ku ini , berhati-hati lah apabila pergi bercuti dan menginap di hotel- hotel,chalet2 atau tempat-tempat penginapan yang lain lah . ambil lah sedikit masa untuk perhatikan sekitar bilik tidur+ bilik mandi korang kalau-kalau terdapat kamera yang tersembunyi ! masyaallah .  kerana kemungkinan ini akan berlaku,kamera-kamera sekarang yang semakin kecil dan canggih , tersangatlah mudah untuk di sorok di mana-mana ceruk dan ruang . sangat berbahaya untuk kita kaum wanita . zaman sekarang , macam-macam boleh berlaku . jadi , sebelum sesuatu perkara berlaku pada kita,ada baiknya kita beringat-ingat sebelum terkena ! " It's is no use crying over spilled milk ." *ceh,spekim plop*  sebar-sebarkan kepada ahli keluarga dan taulan yang terdekat . peliharalah maruah kita sebagai seorang wanita islam dari perkara-perkara yang tidak diingini .

sekadar peringatan untuk kaum wanita ~

sabda Nabi SAW “ Tidak sempurna iman seseorang kamu itu, sehinggalah ia mengasihi saudaranya sama seperti dia mengasihi dirinya sendiri.” ( Al-Bukhari dan Muslim)

sumber:here 





Jom talkiey²

aimie amalina said...

aduhaiiii
kat mne2 pon dh bahaya skrg ni
ish2..

biela bell said...

hai..mkin canggih teknologi makin bahaya jugak manusia nie terutama wanita..huhu

iman salsabila said...

susah la plk klau teknologi mkin canggih ni. prmpuan plk yg jd mangsanya. hadoii

Isma Haneefa said...

ishhh3...ya ALLAH...jauhkanlah!

jelah said...

mgkin kita kne bersderhana je kot dlm kehidupan..xpyh beli barang canggih2...hehehe