kerana aku seorang wanita

Wednesday, July 06, 2011 | Jom talkiey²


! السلام عليكم

Photobucket


Ketika wanita menangis,itu bkn bererti dia tidak berusaha menahannya,melainkan kerana pertahanannya sudah tidak mampu lagi membendung air matanya. Ketika wanita menangis,itu bkn kerana dia ingin dilihat lemah,melainkan kerana dia sudah tidak mampu berpura2 kuat lagi.. 

 mengapa wanita begitu mudah menangis?

Allah menjawab dalam firmannya :

‘Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa… Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menampung dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan’, ‘Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya’, ‘Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh ‘, ‘Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya’, ‘Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya’, ‘Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu’, ‘Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan…. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan.’